اگر فکر میکنید کسب و کارتان در حدی رشد کرده است که نیاز به پیمانکاری برای رفع و رجوع فعالیتهای پشتیبانی و نگهداری شبکه دارید، حتماً این 7 نکته در مورد انتخاب پیمانکار را بخوانید و در انتخابتان به آنها توجه کنید.
1- سابقه فعالیت شرکت پشتیبانی شبکه
هیچ چیز جای تجربه را نمیگیرد و هیچ شرکتی نمیتواند ادعا کند که جای خالی تجربه نداشتهاش را با علم پر میکند.
به سراغ شرکتهایی بروید که تجربه بیشتری در زمینه پشتیبانی شبکه دارند و معتبرتر هستند. ولی این تجربه باید قابل اثبات باشد. به شرکتی که ادعا میکند یک قرن تجربه در زمینه پشتیبانی شبکههای کامپیوتری دارد اعتماد نکنید. حتماً خودتان میدانید چرا نباید به چنین ادعایی اهمیت بدهید! سابقه یک شرکت باید از طریق اداره ثبت یا لااقل از طریق مشتریان پیشین آن قابل پیگیری و اثبات باشد. این موضوع با دقایقی تحقیق و چند تماس کوچک میتواند برای شما روشن شود.
2- تعرفه متنوع خدمات پشتیبانی شبکه
قیمتهای متنوع نشاندهنده خدمات متنوع است. شما در طول همکاری احتمالاً نیاز به انواع مختلفی از خدمات خواهید داشت. ممکن است فقط خدمات غیرحضوری برای شما کافی باشد. ممکن است لازم باشد بخشی از خدمات شبکهای که دریافت میکنید حضوری و بخشی غیرحضوری باشد. در مورد تماموقت یا نیمهوقت بودن خدمات هم چنین چیزی صادق است. هرکدام از اینها ممکن است بخشی از نیاز شما را تامین کنند. وجود تعرفههای خدمات شبکه مختلف باعث میشود تا بتوانید انتخابهای متناسبتری با نیازتان داشته باشید و در عین حال بیشتر از چیزی که باید هم هزینه نکنید.
3- تنوع مشتریان پیمانکار پشتیبانی شبکه
اگر شما یک شرکت بزرگ چندملیتی هستید، شک نکنید که یک پیمانکار پشتیبانی شبکه که همیشه به مشتریانی با کمتر از ده کامپیوتر خدمات داده است، نمیتواند از پس نیازهای شما بربیاید. برعکس این موضوع هم صادق است. پیمانکاری که تا به امروز فقط به شرکتهای بزرگ خدمات داده است، احتمالاً آنقدر درگیر مشتریان بزرگش است که نمیتواند خدمات دلخواه شما در یک شرکت کوچک چند نفره را تامین کند. تا حد ممکن به دنبال شرکتی باشید که همه انواع مشتری را تجربه کرده باشد و به این ترتیب انعطافپذیری لازم برای کار کردن با انواع کسب و کارها را دارد.
4- تعداد مشتریان قبلی شرکت پشتیبانی شبکه
تعداد مشتریان بیشتر و مشتریان بزرگتر یک اعتبار برای شرکتی است که خدمات پشتیبانی شبکه ارائه میدهد. ولی لوگوی شرکتهای در سایت یک شرکت پشتیبانی شبکه نباید تنها ملاک شما برای انتخاب باشد یا شما را گول بزند. باید چنین ادعایی را راستیآزمایی کنید. هیچ اشکالی ندارد که با مشتریان سابق پیمانکار پشتیبانی شبکه تماس بگیرید و از آنها در مورد سطح خدمات این پیمانکار بپرسید. حتی میتوانید از خود شرکت پشتیبانی شبکه بخواهید که ترتیبی اتخاذ کنند تا شما به مشتریان سابقشان دسترسی پیدا کنید. اگر به راحتی به چنین چیزی تن ندادند احتمالاً میدانند که چنین مشتری یا وجود خارجی ندارد یا از خدماتشان اظهار رضایت نخواهد کرد.
5- تنوع کسب و کار مشتریان یک شرکت پشتیبانی شبکه
هر کسب و کاری دغدغهها و مشکلات خودش را دارد. شاید برای یک فروشگاه زنجیرهای ارتباط بین شعب مهمترین مسئله باشد، ولی یک شرکت بازرگانی روی امنیت اطلاعاتش تاکید بیشتری داشته باشد. این مهم است که شرکت پشتیبانی شبکه به کسب و کارهای مشابه شما خدمات داده باشد تا مشکلات و دغدغههایتان را بهتر درک کند و تجربیات مشابه آن را از سر گذرانده باشد. پس به این موضوع دقت کنید که آیا در بین مشتریان کنونی پیمانکار مدنظرتان، کسب و کار مشابه شما وجود دارد؟ یا اصلاً پیمانکار مورد نظر کار با کسب و کارهای متنوع را تجربه کرده است یا خیر؟
6- انواع سرویسها
به طور کلی خدمات پشتیبانی شبکه در چهار حالت قابل ارائه است. حضوری یا نیمهحضوری، تماموقت یا پارهوقت. وقتی شرکتی چنین تنوعی از خدمات را دارد میتوانید مطمئن باشید که نوعی از خدمات را که مناسب شماست ارائه میکند. اگر چنین تنوعی در سرویسدهی وجود نداشته باشد، یا هزینههای شما بیدلیل بالا میرود، یا کیفیتی که مورد انتظارتان است را دریافت نخواهید کرد.
7- تعداد کارشناسان فعال در شرکت پشتیبانی شبکه
شاید در ابتدا اینطور به نظر برسد که تعداد کارشناسان چندان مهم نیست و بهتر است روی کیفیت کاری کارشناسان شبکه تمرکز کنیم. ولی چنین چیزی به طور کامل صحیح نیست. در واقع هم تعداد کارشناسان مهم است و هم علم هرکدام از آنها. علت این است که پشتیبانی شبکه بسیار وسیع و گسترده است و هیچ کارشناسی نمیتواند ادعا کند که به همه گرایشهای فناوری اطلاعات مسلط است. حضور کارشناسان متنوع در یک شرکت پشتیبانی شبکه تضمین میکند که در هرکدام از حوزههای تخصصی شبکه که مشکلی برای شما پیش آمد حداقل یک کارشناس در اختیار پیمانکار شما هست که بتواند مشکل را رفع و رجوع کند.
شرکت پشتیبانی شبکه پیراسیس یکی از قدیمیترین شرکتهای فعال در زمینه پشتیبانی شبکه است که در همه این هفت مورد میتواند نیازهای شما را برآورده سازد. این شرکت قبل از شروع همکاری با مشتریان خود شرایط شبکه آنها را به صورت رایگان آنالیز میکند. این آنالیز رایگان میتواند نقاط ضعف شبکه کامپیوتری شرکتها را مشخص کند و راهنمای بسیار خوبی برای تصمیمات آینده آنها در این زمینه باشد.
در این مطلب هفت مورد بسیار مهمی که باید قبل از انتخاب پیمانکار پشتیبانی شبکه خود به آنها توجه کنید را بررسی کردیم تا با توجه به آنها بتوانید بهترین تصمیم را برای رشد کسب و کار خود بگیرید.