ویرگول
ورودثبت نام
توسعه فناوری دینگ
توسعه فناوری دینگ
خواندن ۵ دقیقه·۵ ماه پیش

تاثیرات شبکه های اجتماعی بر زندگی کاری و حرفه ای



پروفایل های شخصی شما در شبکه های اجتماعی به طور بالقوه می تواند زندگی حرفه ای شما را تحت تاثیر قرار دهد. از آنجایی که ما تمایل داریم حساب های شخصی خود در شبکه های اجتماعی را «شخصی» ببینیم، این احتمال وجود دارد که کارفرما با مشاهده نمایه یک فرد، نگاهی اجمالی به شخصیت او فراتر از رزومه داشته باشد.

بررسی شبکه های اجتماعی

بررسی شبکه های اجتماعی معمولاً قبل از استخدام انجام می شود، زمانی که یک فرد برای کار درخواست ارسال می کند. تحقیق در مورد حضور در شبکه های اجتماعی و فعالیت آن ها، از جمله آنچه که پست می کنند، لایک می کنند و نظراتشان می شود. برخی از پلتفرم هایی که احتمالا بررسی می شوند شامل: لینکدین، اینستاگرام، فیس بوک و توییترمی شود.

کدام شبکه های اجتماعی را کارفرمایان بررسی می کنند؟

قبل از درخواست برای استخدام، حساب های شبکه های اجتماعی خود را بررسی کنید. برخی از پلتفرم‌ را مدیران استخدام بیشتر بررسی می کنند، مانند لینکدین. حتی در ایران هم اکثر کارفرمایان لینکدین را به عنوان یک رزومه ثانویه می بینند. با این حال، آن ها همچنان به احتمال زیاد سایر شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام را هم بررسی می کنند.علاوه بر آنچه که پست می کنید، بررسی کنید که چه کسانی را دنبال می کنید.

یک کارفرما گفته است: "وقتی اینستاگرام یا توییتر یک نامزد را بررسی می‌کنم، هدف من بیشتر از آن‌که به دنبال اطلاعات مخرب بگردم، درک آن‌ها به عنوان یک شخص است."

در اینجا برخی از جزئیات در مورد شبکه های اجتماعی را بررسی کرده ایم:

اینستاگرام

به عنوان یکی از پلتفرم های شبکه های اجتماعی بصری، مهم است که تصاویر و ویدیوهای مناسبی را انتخاب کنید. صفحه خود را حرفه ای و مثبت نگه دارید تا به کارفرمایان بالقوه از نگرش و شخصیت شما اطلاعات بدهد.

توییتر

اگر نمایه شما روی خصوصی تنظیم شده باشد، هر کسی نمی تواند آنچه را که در توییتر پست می کنید و سایر توییت هایی را که دوست دارید یا به آن ها پاسخ می دهید را مشاهده کند. تنظیم نمایه خود بر روی خصوصی باعث می شود کارفرمایان بالقوه نتوانند محتوای شما را در شبکه اجتماعی توییتر ببینند، و این ممکن است فرصت ایجاد یک تاثیر مطلوب را از بین ببرد.

این نکات را دنبال کنید تا بهترین وجهه خود را برای کارفرمایان بالقوه ای که شبکه های اجتماعی را بررسی می کنند به نمایش بگذارید:

1. پروفایل خود را پاک نکنید.


در حالی که ترس از کشف چیزی شرم آور یا منفی ممکن است برخی از افراد را وسوسه کند تا اکانت شبکه های اجتماعی خود را پاک کنند، کارفرمایان می گویند که این استراتژی می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

طبق نظر برخی از کارفرمایان اگر فردی را در شبکه های اجتماعی پیدا نکنند، برای مصاحبه تماس نمی گیرند. علاوه بر این که به نظر می رسد سعی می کنید چیزی را پنهان کنید، حذف نمایه خود ایده خوبی نیست. در عوض، بهترین روش این است که حساب های اجتماعی خود را به روز نگه دارید.

2. از شبکه های اجتماعی به نفع خود استفاده کنید.

علیرغم آنچه که نامزدهای شغلی ممکن است فکر کنند، اکثر کارفرمایان به دنبال دلایلی برای استخدام هستند. آن ها به دنبال اطلاعاتی هستند که از صلاحیت های یک نامزد پشتیبانی می کند. با توجه به این، می‌توانید از پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی خود برای تبلیغ محتوایی استفاده کنید که دانش، حرفه‌ای بودن و تعهد شما به رشد را نشان می‌دهد. اگر واقعاً به حرفه خود علاقه دارید، دستاوردها و مطالب جالب خود را به اشتراک بگذارید. این کار علاقه شخصی شما را به شغل تان نشان می‌دهد.

3. خودتان را گوگل کنید.

هر چند هفته یا چند ماه، خود را در گوگل جستجو کنید. زمانی که کارفرمای شما حضور آنلاین شما در شبکه های اجتماعی را بررسی می کند، احتمالاً از اینجا شروع می‌کند، بنابراین خوب است بدانید چه چیزی ظاهر می‌شود. این همچنین به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که تمام نتایج جستجو چیزهایی هستند که مناسب است تا کارفرمایتان آن را ببیند.

ایجاد یک حساب حرفه ای

از آنجایی که کارفرمایان حساب های شبکه های اجتماعی عمومی را بررسی می کنند، حداقل یک حساب کاربری برای اهداف حرفه ای ایجاد کنید و حساب های شخصی خود را خصوصی نگه دارید. یکی از بهترین استراتژی‌ها ایجاد حساب‌های شبکه‌های اجتماعی مجزا در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی است. به عنوان مثال، جویندگان کار ممکن است یک حساب کاربری حرفه ای در اینستاگرام داشته باشند که در آن کار خود را به اشتراک بگذارند و یک حساب شخصی و خصوصی نیز داشته باشند.

در شبکه های اجتماعی از چه چیزهایی باید اجتناب کرد؟

حدود نیمی از کارفرمایان که از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، گفته‌اند که محتوایی پیدا کرده‌اند که باعث شده فردی را استخدام نکنند.

پس برای حرفه ای نگه داشتن حضور آنلاین خود، این موارد را رعایت کنید:

از پست کردن مطالب توهین آمیز خودداری کنید

اگر می‌خواهید عکس خاصی را خصوصی نگه دارید، یا چیزی در محل کار فاش نشود، آن را از شبکه های اجتماعی عمومی خود حذف کنید.

در پست های خود هدفمند باشید

از خود بپرسید هدف من از ارسال این پست چیست؟ آیا این برای صفحه شبکه های اجتماعی خصوصی یا عمومی مناسب است؟

صفحات خود را ساده نگه دارید

به یاد داشته باشید که هرچه کمتر در شبکه های اجتماعی تولید محتوا کنید ممکن است بهتر باشد.

از کارفرمایان یا همکاران ابراز نارضایتی نکنید

کارمندان باید این توصیه را جدی بگیرند. چراکه نه تنها کارفرمایان فعلی شما گاهی اوقات رفتار کارکنان خود در شبکه های اجتماعی را زیر نظر دارند، بلکه کارفرمایان آینده نیز ممکن است شبکه های اجتماعی را بررسی کنند.

قبل از پست کردن فکر کنید

شبکه‌های اجتماعی ورژنی از خودتان هستند، و اگرچه گاهی اوقات به نظر می‌رسد فضای مجازی از دنیای واقعی جدا شده است، حضور آنلاین شما می‌تواند پیامدهایی برای زندگی حرفه‌ای شما داشته باشد. هنگام ایجاد و به اشتراک گذاری محتوا در نمایه های شبکه های اجتماعی خود، لحظه ای به این فکر کنید که چگونه ممکن است دیده شوید. اگر یک کارفرمای بالقوه آن را ببیند، آیا به شانس شما برای رسیدن به شغلی که انتظارش را داشتید آسیب می رساند؟ اگر چنین است، آن را به اشتراک نگذارید.

همچنین در این زمینه می توانید مقاله "نحوه ایجاد یک مسیر شغلی حرفه ای" را مطالعه کنید.

شبکه‌های اجتماعیمزایا و معایب شبکه‌ های اجتماعیرسانه های اجتماعیتاثیرات شبکه های اجتماعیزندگی حرفه ای
سامانه حضور و غیاب آنلاین دینگ به همراه دستگاه بی سیم خود راهکاری مناسب برای کسب و کارهایی است که می خواهند با هزینه کم و به سهولت، ورود و خروج پرسنل خود را کنترل کنند.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید