ویرگول
ورودثبت نام
Rhino
Rhino
خواندن ۳ دقیقه·۵ ماه پیش

5 راهی که برند شما را ماندگار می‌کند.

زمانی که یک برند آغاز به فعالیت می‌کند تا زمانی که در اوج قرار بگیرد، یک پروسه‌ی بسیار پیچیده را طی می‌کند، امروز می‌خواهیم رازی که بسیاری از برند‌ها را یک شبه به اوج رساند را بررسی کنیم و استراتژی آن ها را تحلیل کنیم.
داستان برند
داستان برند آنقدر گزینه‌ی تاثیرگذاری بود که برخی از کمپانی‌ها شروع به ارائه‌ی یک داستان ساختگی کردند، این داستان‌ها باید به گونه‌ای عامه‌پسند بیان میشد یا احساسات افراد را برمی‌انگیخت؛ داستان یک مرد جوان که یک شبه و به خاطر یک خوش شانسی کسب و کارش شناخته شد. فردی که فرمول یک ماده‌ی غذایی را در آشپزخانه‌ی شخصی اش کشف کرد، مهندسی که پس از هزاران شکست، ناگهان به موفقیت رسید، پزشکی که با محصولش ابتدا جان خودش را نجات داد، صاحب کمپانی تنباکو که در سن 98 سالگی بدون هیچ بیماری پیش زمینه‌ای عمرش پایان یافت.

نکات ماندگار برند
نکات ماندگار برند



وجه تمایز محصول
به هر حال مهم است شما از لحاظ قیمت، بسته‌بندی، نوع محصول، شیوه‌ی ارائه و... متمایز کند؛ یکی از مواردی که در کشور خودمان بسیار ترند شده است، فروش کالا‌های گران به صورت اعتباری و اقساطی است.
هویت برند
برند شما با چه مفهومی شناخته می‌شود؛ پیش از آن‌که به این سوال پاسخ دهید، این چهار مورد را در هویت برند در نظر بگیرید:
1- منطبق با فرهنگ یا تاریخ یک منطقه
برای درک این موضوع به این مورد توجه کنید که بسیاری از طراحان لباس، برای دیده شدن، در طراحی‌ها از المان‌های فرهنگی تاریخی شهر‌ها استفاده کردند یا در عکس‌های تبلیغاتی خود یک هارمونی بین طرح لباس با معماری یک شهر یا ویژگی شاخص فرهنگی یک شهر استفاده کرده‌اند.
2- ارزش‌دهی به مشتریان به واسطه‌ی استفاده از آن برند
القای حسی که به واسطه‌ی آن مشتری حس خوبی نسبت به استفاده‌ی محصول شما دارد، تعیین ارزش‌ها معمولا با ایجاد یک کمپین خاص، ارائه خدمات خاص به اشخاصی که از برند مورد نظر استفاده می‌کنند. انحصار طلبی از دیگر مواردیست که این موضوع را تکمیل میکند.
3- انعطاف‌پذیری با انتخاب مشتریان
مخاطب برند شما را بیشتر چه افرادی تشکیل می‌دهند؛ دانشجوها، کودکان، سالمندان، کارمند‌ و... بیشترین سرمایه تبلیغاتی برای فرد مخاطب باید اختصاص داده شود.
4- ظاهر یا نحوه‌ی ارائه محصول
انتخاب رابط کاربری آسان یا بسته بندی کاربردی، اگر کار شما ارائه سایت یا اپلیکیشن است، نیاز به ارائه حداکثری رابط کابری واکنش‌گرا است، اگر مخاطب سایت یا اپلیکیشن شما افرادی با محدودیت جسمی (نابینا، ناشنوا و...) هستند، دقیقا اپلیکیشن باید منطبق با نیاز آن‌ها باشد. کوچکترین ضعف در این مورد می‌تواند راه را برای رقبای شما باز کند.
عوامل ماندگار شدن نام برند
هرچیزی که باعث شود شما سریع تر در ذهن افراد هک شوید؛ شماره تماس، آدرس فیزیکی شرکت، آدرس سایت، ایمیل و... هرچقدر سریع تر در ناخودآگاه هک شود، برای شما یک برد است.
این دقیقا همان چیزی‌ست که سرمایه‌گذاری بلند مدت به حساب آمده، پس همیشه ارزشش را دارد. تاثیر شماره‌های تماس بیشتر از هرچیز مورد توجه است، از این رو خرید شماره‌های رند برای کسب و کار همواره توصیه می‌شود، مخصوصا اگر صاحب بنر، تابلو، تبلیغات لینکی و موارد مشابه هستید.
رشد برند یا سود؟
این دقیقا همان جاییست که افراد را به چالش می‌کشد، نقطه‌ای که برندهای زیادی را به سکوی پرتاب رسانده یا باعث سقوط ناگهانی اعتبار چندین ساله‌ی یک برند شده است. پس از ثبات و شناخته شدن در بازار، قطعا به سود زیادی خواهید رسید؛ همیشه توصیه می‌شود بخش بیشتر این سود را در جهت تبلیغات و رفع ایرادات برند خود اختصاص دهید. اگر تمام سود را ذخیره یا در جهت ارتقا سیستم ساختاری برند پیاده کنید، به احتمال قوی تا چند سال آینده به گورستان برندهای فراموش شده خواهید پیوست.

سیم‌کارتهمراه اولترفندارتباطاتبرند
علاقه‌مند به حوزه‌ی برندینگ، مارکتینگ و تکنولوژی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید