ویرگول
ورودثبت نام
ehsan khoshkhoo
ehsan khoshkhoo
خواندن ۱ دقیقه·۹ ماه پیش

یادداشتی درباره# فیلم #صحرای سرخ

مونیکا ویتی در نمایی ازفیلم صحرای سرخ
مونیکا ویتی در نمایی ازفیلم صحرای سرخ

#معرفی فیلم 
#صحرای_سرخ
?red desert  1964
?dir:Angelo Antonioni  
(دراین فیلم سعی کردم با قاب هایم مثل بوم؛نقاشی کنم. آنتونیونی)
داستان فیلم؛ روایتگر زنی تنها و روان پریشی بنام جولیاناس که دراثرتصادفی برایش رخ داده است گرفتار بیماری روحی وروانی شده و با محیط اطراف و دنیای پیرامونش نمی تواند سازگاری پیداکند؛
آنتونیونی دراولین فیلم رنگیش دست به ساخت فیلمی اکسپرسیونیستی انتزاعی ؛بیان گرا زده است و اززوایه دید قهرمان زن قصه فیلمش را روایت میکند کارگردان با فضاسازی و ایجاد محیط سرد و فسرده؛که تمثیلی از دنیای مدرن و صنعتی است سعی براین دارد که بگوید انسان بامحیط اطرافش شناخته می‌شود و خو میگرد و چیدمان محیط اطراف و مبلمان ظاهری آن تاثیر بسزایی در روحیه؛ روان انسان دارد.کارگردان؛ذهن پریشان و احوال نگران زن؛عدم ارتباط بادیگران؛و  نیز؛نبود ارتباط عاطفی انسان مدرن را با استفاده از رنگ های سرد و میزانسن های دقیق و واگرا   به زیبایی به مخاطب انتقال  می دهد؛ آنتونیونی بااستفاده از قابلیت لنز تله فوتو به قاب های نقاشی گونه زیبایی که به نقاشی های آبستره می‌ماند رسیده است وبا ترکیب بندی درعمق صحنه و قاب های ایستا فضای دوبعدی تابلوی نقاشی را ساخته است و عناصر و اشیا را درون قاب چیدمان کرده است ؛برای خلق دنیا و فضاسازی فیلمش چیزی کم نذاشته. حتی؛ رنگ گردن آب ودرختان جنگل و دیوارها که به رنگ خاکستری درآمده اند؛ همچنین بازی موثر و باورپذیر مونیکا ویتی و مهارت فیلمبرداری کارلو دی پالما  به خلق دنیای ذهنی کارگردان کمک نموده اند.





صحرای سرخفیلمارتباط عاطفیسینمای آنتونیونینقد فیلم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید