ویرگول
ورودثبت نام
Abolfazl
Abolfazl
خواندن ۴ دقیقه·۳ سال پیش

10 تا از اصطلاحات برنامه نویسی قسمت 1

دانستن اصطلاحات به شما کمک می کند دامنه درک خود را از هرچیزی بهتر و سریعتر کنید. اگر در حال یادگیری برنامه نویسی یا جدید در علوم کامپیوتر هستید ، من چند اصطلاح مهم علوم کامپیوتر و برنامه نویسی را برای شما آورده ام که می تواند از اون چیز های خوبی یاد بگیرید البته یه رشته توییت توی توییتر خودم گذاشتم در مورد 10 تا از اصطلاحات برنامه نویسی و یک نفر بهم گفت چرا توی ویرگول نمی نویسی تا راحت تر بشه سرچ کرد و خوند گفتم باشه .


1.Algorithm :

الگوریتم مجموعه دستورالعمل ها یا قوانینی است که برای حل یک مسئله مشخص طراحی شده است. مشکل می تواند مانند اضافه کردن دو عدد ساده یا یک شماره مانند تبدیل یک فایل ویدیویی از یک قالب به قالب پیچیده دیگر باشد.

2.Program :

یک برنامه رایانه ای به عنوان مجموعه ای متشکل از دستورالعمل ها خوانده می شود که هنگام اجرای آنها کار یا عملکرد خاصی را انجام می دهد. یک برنامه قبل از اجرا توسط واحد پردازش مرکزی (CPU) رایانه پردازش می شود. یک نمونه از برنامه ها Microsoft Word است که نرم افزار پردازش کلمه است و کاربران میتوانند به ایجاد و ویرایش اسناد بپردازند. مرورگرهایی که ما از آنها استفاده می کنیم نیز برنامه هایی هستند که برای مرور اینترنت می توانند به ما کمک کنند.

3.Application Programming Interface (API):

مجموعه ای از قوانینو پروتکل ها برای ساخت برنامه های نرم افزاری است. API ها در برقراری ارتباط با برنامه ها یا سرویس های شخص ثالث ، که می توانند برای ساختن نرم افزارهای مختلف استفاده شوند ، کمک می کنند. شرکت هایی مانند فیس بوک و توییتر به طور فعال از API ها برای کمک به توسعه دهندگان برای دسترسی راحت تر به خدمات خود استفاده می کنند.


4. ASCII :

کد استاندارد آمریکایی برای اطلاعات استانداردی است که حروف ، اعداد و سایر نویسه ها را در شکاف های 8 بیتی مختلف کد را اختصاص می دهد. تعداد کل اسلات های موجود 256 عدد است. عدد اعشاری ASCII از باینری مشتق شده است که به هر حرف ، عدد و کاراکتر اختصاص می یابد. به عنوان مثال به علامت "$" عدد اعشاری 036 اختصاص داده می شود ، در حالی که برای حروف کوچک "a" عدد 097 تعیین می شود.


5.Boolean:

یک عبارت بولی یا منطقی عبارتی است که برای ایجاد عباراتی استفاده می شود که درست یا نادرست باشد. عبارات بولی از عملگرهای AND ، OR ، XOR ، NOT و NOR با عبارات شرطی در برنامه نویسی ، موتورهای جستجو ، الگوریتم ها و فرمول ها استفاده می کنند. عبارات بولی را اصطلاحات مقایسه عبارات شرطی و عبارات رابطه ای نیز می نامند.


6.Bug:

اشکال(bug) یک اصطلاح عمومی است که برای نشان دادن یک خطا یا نقص غیرمنتظره در سخت افزار یا نرم افزار استفاده می شود ، که باعث سوء عملکرد آن می شود. حتی اگر اشکالات اغلب به عنوان اشکالات ناچیز رایانه ای در نظر گرفته می شوند ، مواردی وجود داشته است که اشکالات باعث ایجاد تهدید کننده زندگی شده و منجر به خسارات مالی زیادی شده است. این امر ضروری می سازد که قبل از اجرای برنامه ها برای استفاده از آنها ، رویه فرآیند یافتن اشکالات (debugging)سرمایه گذاری کنید. این فرایند به عنوان آزمایش (Test) شناخته می شود.


7. Char :

کاراکتر (char) یک واحد نمایش اطلاعات است که برابر با یک حرف یا نماد حروف الفبا است. مقدار یک متغیر char می تواند هر یک از کاراکترها باشد ، مانند "a" ، "1" ، "$" و "X" این تعریف به عنوان تنها واحد زبان نوشتاری است. با این حال ، char به عنوان مخفف یک کلمه کلیدی اختصاصی در زبانهایی مانند C ، C ++ ، C # و جاوا است.

8. Objects :

یک شئ ترکیبی از متغیرهای مرتبط ، ثابت ها و سایر ساختارهای داده است که می توانند با هم انتخاب و دستکاری شوند. یک شئ می تواند شامل اشکالی باشد که روی صفحه یا سن دانش آموزان یک مدرسه ظاهر می شود.

9. Object-Oriented Programming (OOP) :

برنامه نویسی شی گرا مدلی است که توسط برنامه نویسان تعریف شده و بیش از «کنش ها» و «منطق» حول اشیا و داده ها می چرخد. در OOP نه تنها نوع داده یک ساختار داده تعریف می شود ، بلکه انواع عملکردهایی که می توانند روی آن اعمال شوند نیز تعریف می شوند. از طریق این ، ساختار داده به یک شی تبدیل می شود که هم از داده ها و هم از توابع تشکیل شده است. زبانهایی که از مفاهیم OOP استفاده می کنند ++Java ، Python ، C و Ruby هستند.


10. Class :

در برنامه نویسی شی گرا ، یک کلاس به مجموعه ای از اشیا مرتبط با خواص مشترک اشاره دارد. کلاسها و توانایی ایجاد کلاسهای جدید ، OOP را به یک مدل برنامه نویسی قدرتمند و انعطاف پذیر تبدیل می کند. به عنوان مثال ، ممکن است یک کلاس به نام اشکال وجود داشته باشد که شامل اشیایی مثل مثلث ، پنج ضلعی ، مربع و دایره باشد.

اگه از این مقاله خوشتون امد اون را به اشتراک بزارید و میتونید من را در توییتر دنبال کنید و اگر سوالی داشتید در تلگرام از من بپرسید :)



برنامه نویسیاصطلاحات برنامه نویسیآموزش برنامه نویسیتکنولوژیکامپیوتر
برنامه نویس پایتون و علاقمند به هک و امنیت
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید